Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Coryell, TX; Lampasas, TX.

26 Apr 2024 17:52:28

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Bell, TX; Coryell, TX; Lampasas, TX.

26 Apr 2024 17:52:28

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Burnet, TX.

26 Apr 2024 17:10:39

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Lampasas, TX.

26 Apr 2024 17:10:39

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Knox, NE.

26 Apr 2024 17:10:38

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Hood, TX; Johnson, TX; Somervell, TX.

26 Apr 2024 16:56:26

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor San Saba, TX.

26 Apr 2024 16:56:26

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Burnet, TX; Llano, TX.

26 Apr 2024 16:56:26

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Carroll, AR; Crawford, AR; Franklin, AR; Madison, AR.

26 Apr 2024 16:35:52

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Le Flore, OK.

26 Apr 2024 16:21:01

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Carroll, AR; Crawford, AR; Franklin, AR; Madison, AR; Washington, AR.

26 Apr 2024 16:09:43

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Sebastian, AR; Le Flore, OK.

26 Apr 2024 16:09:43

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Atoka, OK; Coal, OK.

26 Apr 2024 15:49:49

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Atoka, OK; Bryan, OK; Coal, OK.

26 Apr 2024 15:49:49

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cherokee, OK; Craig, OK; Delaware, OK; Mayes, OK; Nowata, OK; Rogers, OK; Tulsa, OK; Wagoner, OK; Washington, OK.

26 Apr 2024 15:49:49
Actueel
1 / 4

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
1 2 3
Richardus
Lid
Woonplaats: Groningen
Berichten: 1294
Lid sinds: 27 jun. 2009
3 januari 2010, 10:39 uur | Bericht #71162
Helemaal mee eens. Wordt maar al te vaak misbruikt, en verkeerd gebruikt. Niet in een straat of woonwijk afsteken, nergens in of aan afsteken Die supervlinders gaan nog wel, alles daarboven is puur explosief materiaal en mag wat mij betreft zwaar bestraft worden, zéker als het verkeerd gebruikt wordt. Kan ik zo pissig van worden...
koen122
Lid
Woonplaats: Woensdrecht(ZW-Brabant)
Berichten: 61
Lid sinds: 15 apr. 2009
3 januari 2010, 15:10 uur | Bericht #71357
Citaat van Richardus, zondag 3 januari 2010, 9:50 uur cobra harder dan bsc ja, lijkt me toch bekend? Of bedoel je andersom, want dan heb je 't niet begrepen Ik vond het qua dB niet zo veel schelen als ik hoopte, Cobra6 was zwaarder en met meer druk maar ik had er veel meer van verwacht. Kon vergelijken met BSC2008 en de 20/10 van 2009 (dus niet de zachte kleine 30/10). Nee, dan de It-bom

magoe, dit is geen vuurwerkforum

Denk dat we elkaar verkeerd hebben begrepen, ik d8 dat jij bedoelde dat BSC harder was dan Cobra;)
Haha het is indd geen vuurwerkforum

@Frenky: Helaas is dat jou beeld van illegaal vuurwerk, en er zijn (te)veel mensen die dat vinden.. En dat hebben we allemaal te danken aan de vandalen die er niet mee om kunnen gaan
Waarom deze advertentie?
jewaitit
Lid
Woonplaats: Zwolle
Berichten: 422
Lid sinds: 25 mei. 2009
3 januari 2010, 16:11 uur | Bericht #71369
Een kennis van mij maakt pijpbommen met sterretjeskruit. Dat heeft dezelfde kracht als een handgranaat alleen hij heeft geen scherven die wegschieten Dus zo'n soort bom kan het wel geweest zijn.
edje
Lid
Woonplaats: Den Haag Ypenburg.
Berichten: 164
Lid sinds: 26 jul. 2006
3 januari 2010, 19:03 uur | Bericht #71491
Citaat van jewaitit, zondag 3 januari 2010, 16:11 uur Een kennis van mij maakt pijpbommen met sterretjeskruit. Dat heeft dezelfde kracht als een handgranaat alleen hij heeft geen scherven die wegschieten Dus zo'n soort bom kan het wel geweest zijn.
Je hebt wel scherven die wegvliegen!!! Wat dacht je van die metalen/koperen (of wat voor buis danook) buis waar je het (sterretjes) kruit in hebt gedaan? Levensgevaarlijk. Je moet echt goed weten waarmee je bezig bent. Teveel mensen hoor ik echt gekke dingen roepen. Bijv. de manier hoe ze het kruit van de sterretjes verzamelen, of dat ze het in een pijp persen. De ronde kanten van een pijp plat slaan. Als je dat soort dingen doet ben je echt niet goed snik. Afijn er zijn er in Vlaardingen 3 dit jaar die erover meekunnen praten. Maar door dat soort idioten is er dus niet echt zwaar vuurwerk in Nederland voorhanden en krijgt een steeds groter deel van de maatschappij een afkeer van vuurwerk. Erg jammer!!
koen122
Lid
Woonplaats: Woensdrecht(ZW-Brabant)
Berichten: 61
Lid sinds: 15 apr. 2009
3 januari 2010, 19:33 uur | Bericht #71510
Citaat van jewaitit, zondag 3 januari 2010, 16:11 uur Een kennis van mij maakt pijpbommen met sterretjeskruit. Dat heeft dezelfde kracht als een handgranaat alleen hij heeft geen scherven die wegschieten Dus zo'n soort bom kan het wel geweest zijn.
Dan zullen we die kennis van jou vast een keer op het nieuws tegenkomen zonder handjes...
Van dit soort figuren komt vuurwerk in een negatief voorwerk daglicht te staan, hoewel ik het niet eens meer vuurwerk wil noemen
Woonplaats: Deventer/Enschede
Berichten: 2512
Lid sinds: 29 mei. 2008
3 januari 2010, 22:00 uur | Bericht #71641
Het kan van alles geweest zijn.. Want er zijn genoeg dingen die eigenlijk de lucht in horen te gaan maar op de grond veel harder gaan dan een BSC of Explod.. Maar toch, het kan ook een cobra/atomyc 6 zijn geweest..
Of een TI Salute.. Het kan echt van alles geweest zijn, ik wil het filmpje wel eens zien..
jewaitit
Lid
Woonplaats: Zwolle
Berichten: 422
Lid sinds: 25 mei. 2009
4 januari 2010, 17:03 uur | Bericht #72015
Citaat van koen122, zondag 3 januari 2010, 19:33 uur Dan zullen we die kennis van jou vast een keer op het nieuws tegenkomen zonder handjes...
Van dit soort figuren komt vuurwerk in een negatief voorwerk daglicht te staan, hoewel ik het niet eens meer vuurwerk wil noemen


Gelukkig kunnen zij er wel goed mee omgaan en zijn ze proff in dit zulk dingen maken:P Ikzelf vind het ook maar niets hoor. Echt leipe dingen. Heet idd geen vuurwerk meer.

Trouwens als het fout gaat heb je echt niet alleen een hand kwijt, maar dan ben je gwn dood. | Gewijzigd: 4 januari 2010, 17:05 uur, door jewaitit
Pgs3000
Lid
Woonplaats: Grijpskerke
Berichten: 1719
Lid sinds: 14 jun. 2007
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
4 januari 2010, 18:14 uur | Bericht #72074
Harde knallen zijn leuk, ook ik heb wel eens van die vlinders gehad, en dat is natuurlijk stoer, want die knallen harder dan een astronaut. Wat ik jammer vind is dat mensen vaak niet weten wat ze er mee aan kunnen richten, vooral met lawinepijlen of zo.. stokje er af, vast tapen aan een object dat volgens hun wel stuk mag en aansteken..

Mensen die zoiets doen hebben geen respect voor andere mensen, dieren en spullen en zijn in mijn ogen crimineel.
Als je alleen al op youtube kijkt naar hoeveel mensen gewoon doelbewust objecten stuk maken..

vuurwerk is leuk, illegaal tot op zekere hoogte ook.. maar er lijkt soms geen grens in te zijn. en dat is jammer.
-- Live fast, Die young and leave a beautiful corpse! --
Woonplaats: Deventer/Enschede
Berichten: 2512
Lid sinds: 29 mei. 2008
4 januari 2010, 19:24 uur | Bericht #72096
Citaat van Pgs3000, maandag 4 januari 2010, 18:14 uur Harde knallen zijn leuk, ook ik heb wel eens van die vlinders gehad, en dat is natuurlijk stoer, want die knallen harder dan een astronaut. Wat ik jammer vind is dat mensen vaak niet weten wat ze er mee aan kunnen richten, vooral met lawinepijlen of zo.. stokje er af, vast tapen aan een object dat volgens hun wel stuk mag en aansteken..

Mensen die zoiets doen hebben geen respect voor andere mensen, dieren en spullen en zijn in mijn ogen crimineel.
Als je alleen al op youtube kijkt naar hoeveel mensen gewoon doelbewust objecten stuk maken..

vuurwerk is leuk, illegaal tot op zekere hoogte ook.. maar er lijkt soms geen grens in te zijn. en dat is jammer.

Helemaal mee eens. Ik heb ook bijna altijd al illegaal knalvuurwerk gehad, maar nog NOOIT iets wat niet van mij is vernield. Wel eigen spullen zoals oude tv's of radio's..
MarkNL
Lid
Woonplaats: Spijkenisse
Berichten: 2121
Lid sinds: 8 jun. 2007
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
5 januari 2010, 14:34 uur | Bericht #72406
Citaat van Pgs3000, maandag 4 januari 2010, 18:14 uur vuurwerk is leuk, illegaal tot op zekere hoogte ook.. maar er lijkt soms geen grens in te zijn. en dat is jammer.

En je hebt altijd dit soort trieste figuren:

http://www.nu.nl/binnenland/2155862/kat-do...achterwerk.html
Marching ever onward to tomorrow!
Robin B
Lid
Woonplaats: Tussen Alkmaar & schagen
Berichten: 945
Lid sinds: 18 mei. 2009
5 januari 2010, 14:38 uur | Bericht #72408
Citaat van MarkNL, dinsdag 5 januari 2010, 14:34 uur En je hebt altijd dit soort trieste figuren:

http://www.nu.nl/binnenland/2155862/kat-do...achterwerk.html



Das zielig ga dan eerder dingen vernielen, ook niet goed maar je gaat geen levens vernielen.
Woonplaats: Deventer/Enschede
Berichten: 2512
Lid sinds: 29 mei. 2008
5 januari 2010, 18:12 uur | Bericht #72445
Ongelooflijk wat een triest(e) persoon(en) heeft/hebben daar achter gezeten zeg, hier kan ik me nu zo boos om maken, laat ik niet hier op de site de woorden die nu uit mijn mond komen herhalen, maar dat zijn er nogal wat. En geen leuke woorden.

Wat een debielen zeg.
Ik hoef zo iemand ook niet tegen te komen, dan sla ik helemaal door.
Stealth
Lid
Woonplaats: Wijchen
Berichten: 333
Lid sinds: 27 jun. 2009
7 januari 2010, 16:32 uur | Bericht #73978
Dit jaar had ik dus ook van die cobra's, en ze gaan idd erg hard. Zoiets hoor je niet in een woonwijk af te steken! Dat is erg asociaal en gevaarlijk.
Die van mij heb ik bij een open plek afgestoken waar geen mensen in de buurt waren.

Maar ik moet wel eerlijk zeggen dat die cobra's gewoon veel veter knallen in een woonwijk, omdat het geluid blijft doorgalmen tussen de huizen.
Op zo'n open plek is de knal niet eens zo hard, maar die echo is wel zwaar vet.

Cobra 6:

48 gram flash kruit (ter vergelijking: de meeste nitraten hebben tussen de 1 en 2 gram flash kruit, en de lawinepijl heeft zo'n 25 gram flash kruit)
Totaal gewicht: 73 gram
Ze komen uit italië, en ze zijn zelfs daar verboden om af te steken.
Sneeuwdagen winter 2011/2012: 4
Woonplaats: Deventer/Enschede
Berichten: 2512
Lid sinds: 29 mei. 2008
7 januari 2010, 17:18 uur | Bericht #74005
Di Blasio Elio is een topmerk. Heb er al verschillende producten van gehad en het zijn allemaal stuk voor stuk topknallen!
In de zomervakantie die kant weer uit..
Pgs3000
Lid
Woonplaats: Grijpskerke
Berichten: 1719
Lid sinds: 14 jun. 2007
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
7 januari 2010, 19:22 uur | Bericht #74149
bij mij in de straat had ook iemand van die cobra's.. Ik dacht dat een knal van een lawinepijl niet makkelijk te overtreffen was, maar die cobra sloeg alles. DIE dingen kunnen dus gewoon niet. Dat is nou precies wat ik bedoel met "tot op zekere hoogte". Een vlinder is nog leuk, maar wel de max. Er lijkt geen grens in te komen, maar ik denk dat ze daar vanzelf achter komen. Alleen jammer dat ANDERE mensen en dieren te dupe zijn. (Ook op een open plek!)

-- Live fast, Die young and leave a beautiful corpse! --
Brian
Lid
Woonplaats: Lelystad
Berichten: 1348
Lid sinds: 17 mei. 2008
7 januari 2010, 19:42 uur | Bericht #74173
Citaat van Pgs3000, donderdag 7 januari 2010, 20:22 uur bij mij in de straat had ook iemand van die cobra's.. Ik dacht dat een knal van een lawinepijl niet makkelijk te overtreffen was, maar die cobra sloeg alles. DIE dingen kunnen dus gewoon niet. Dat is nou precies wat ik bedoel met "tot op zekere hoogte". Een vlinder is nog leuk, maar wel de max. Er lijkt geen grens in te komen, maar ik denk dat ze daar vanzelf achter komen. Alleen jammer dat ANDERE mensen en dieren te dupe zijn. (Ook op een open plek!)

Ja het dreunt echt goed door, grond trilt tot op 100 meter gewoonweg belachelijk, vandaar dat ik zo nieuwsgierig was naar wat het was.

Overigens welke eikels nou vuurwerk stoppen in dieren, ik hoef het maar 1 keer te zien, en ze zullen zelf merken hoe fijn het is om er 1 in de gat te hebben.
Maargoed ik denk dat deze topic wel op slot kan gezien ik nu weet wat het was.

Iig aan alle mensen bedankt voor de reacties!!....
Check out the light show:)
Robin B
Lid
Woonplaats: Tussen Alkmaar & schagen
Berichten: 945
Lid sinds: 18 mei. 2009
7 januari 2010, 20:22 uur | Bericht #74215
Soory maar dit gaat te ver, je mag toch wel Cobra's afsteken? come on het is oud en nieuw je krijgt juist een kick van die knal
Woonplaats: Deventer/Enschede
Berichten: 2512
Lid sinds: 29 mei. 2008
7 januari 2010, 20:42 uur | Bericht #74245
Ja ik vind ook dat het niet veel te hard gaat om in een woonwijk af te steken..
Maar Brian, je had toch nog een filmpje van een van de knallen? Die wil ik nog wel zien hoor..
Pgs3000
Lid
Woonplaats: Grijpskerke
Berichten: 1719
Lid sinds: 14 jun. 2007
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
8 januari 2010, 00:05 uur | Bericht #74339
Citaat van lol, donderdag 7 januari 2010, 20:22 uur Soory maar dit gaat te ver, je mag toch wel Cobra's afsteken? come on het is oud en nieuw je krijgt juist een kick van die knal

Hoezo gaat het te ver? Ik vertel gewoon mijn mening en dat mag hoor, in Nederland!
Ik begrijp de kick van de knal, natuurlijk... Dat vind ik zelf ook gaaf.. Maar er wordt niet
gedacht dat als er oude mensen, kinderen of dieren de hoek om komen lopen als je de lont al
hebt aangestoken, het behoorlijke schrikreacties kan veroorzaken, waardoor (vooral oude
mensen) hierdoor gevloerd worden (in combinatie met de gladheid etc..)
En dan kan JIJ het wel leuk vinden, maar wordt er geen rekening gehouden met de omgeving.
DAT is wat ik bedoel. Een beetje verder nadenken dan de kick van de knal.

(weer een mening hoor en jij mag je jouwe hebben, even goede vrienden!) | Gewijzigd: 8 januari 2010, 00:07 uur, door Pgs3000
-- Live fast, Die young and leave a beautiful corpse! --
Richardus
Lid
Woonplaats: Groningen
Berichten: 1294
Lid sinds: 27 jun. 2009
8 januari 2010, 08:21 uur | Bericht #74453
knallen zwaarder dan een nitraat horen gewoon niet in een woonwijk, basta. Een 'lawinepijl' knalt in de lucht, indien normaal gebruikt, en dan kan dat nog wel. En een Cobra harder dan een Zink (=lawinepijl)? Echnie... vergelijkbaar als de een in de lucht gaat en de ander op de grond mss, maar als je ze naast elkaar zou afsteken is een Zinkie echt veeel harder. Zoals ik zei: vond de Cobra6 maar tegenvallen...enkel de druk en de klank van de knal zijn wel leuk maar om daar dat geld voor neer te leggen...NOT. Desalniettemin: afsteken waar geen huizen dichtbij rondom staan, en waar je kunt overzien dat er geen plotse voorbijgangers kunnen zien. Uitroeien doe je dit spul toch nooit, dan maar gezond voorlichten
Terug naar boven
1 2 3
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.853 topics, welke bij elkaar 448.364 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.579 leden.
Het nieuwste lid is philip.beuckels@gmail.com.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 237 mensen aan het browsen op het forum. 0 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 237, lezen 1 mensen het topic "Winter 2010/2011 discussietopic".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden