Want vanaf 13 dec, toen het begon te vriezen is de temp nooit stabiel geweest. vliegt (hier) van -14 tot 0 en weer terug, en dat soms in een kort tijdsbestek.
dan weer licht dooi dan weer matige vorst, dan weer zon dan weer sneeuw. het is en blijft gewoon een (koude dat wel) kwakkelwinter.
hoop vandaag nog wat foto's van een mega sneeuwduin te plaatsen die voor onze schuur ligt. Bijna 1,5 meterhoog, gelukkig hebben we nog een andere ingang
zie hier de temp verloop vanaf 11 dec tot nu weerstation Workum buitengebied
Lots
Ik denk dat ik mijn woorden even in ga trekken. Zo zie je maar dat een andere run veel goed kan maken. Zal zo het GIFje plaatsen
Venray heeft wat mot-sneeuw. te licht voor woorden
Het gaat een spannend weekje worden en dan met name vanwege het grote lagedrukgebied wat vanaf de atlantic naar het noorden optrekt.Hoever zal het gaan komen???? Voorlopig houden de weerkaarten het erop dat het net tot het zuidwesten gaat reiken,iets zuidelijker en we houden allemaal winter,iets noordelijker en NL komt voor een groot deel onder invloed van warmere lucht.
Ben benieuwd wat onze weermannen voorspellen???
Ik kijk zelf ook nog steeds naar dat laag wat momenteel boven Praag hangt en koude siberische lucht onze kant op slingert,ik zie het niet zo somber in met de winter al zal het zuidwesten mogelijk tijdelijk wat hogere temperaturen krijgen maar ook wellicht flink sneeuw....?
Tuurlijk, zijn wij dat ietsiepietsie sneeuw gelijk weer kwijt. Ach, maar het winterseizoen duurt nog ff, dus kan nog alle kanten op.
EDIT: Maar dat zijn we hier vandaag waarschijnlijk al kwijt, is nu net iets boven nul en mocht de zon dan nog gaan schijnen... Poef=weg | Gewijzigd: 11 januari 2010, 10:12 uur, door Gaby79
het dwarrelt niet echt maar het valt langzamer dan hagel en het is geen natte sneeuw.
het is windstil en het vriest nog net.
LOL wat voor soort hagel valt er bij jullie? Bij ons valt dat namelijk heel snel.
hier kleine oogjes en daarstrx ook nog wat kleine sneeuwvlokjes, maar dat duurde maar 10 minuten (die oogjes zijn hardnekkiger)
Hoor ik 't goed... is Jan al een beetje optimistischer aan 't worden? Kijk, opbeurende woorden gevolgd door een goede nachtrust kunnen een mens dus toch wel goed doen
Maar goed, het ziet er nog wel winters uit buiten maar voelt een stuk vochtiger... niet wat we moeten hebben op 't moment. Ben benieuwd wat 't gaat geven in de rest van de week, an sich wel lekker spannend zo, valt tenminste wat aan te "voorspellen".
EDIT: kijk, die pluim valt me dan nog helemaal niet tegen. Tot aan 't weekend dus sowieso vorst, dan een paar daagjes kwakkel en daarna weer vorst. Kan veel slechter hoor! | Gewijzigd: 11 januari 2010, 10:18 uur, door interjrs
Winter 2010 discussietopic deel 8