Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Harrison, MS; Jackson, MS.

10 May 2024 16:16:52

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Clay, FL; Duval, FL; Flagler, FL; Nassau, FL; Putnam, FL; St. Johns, FL; Camden, GA.

10 May 2024 15:45:55

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Alachua, FL; Clay, FL; Duval, FL; Marion, FL; Nassau, FL; Putnam, FL; St. Johns, FL; Camden, GA; Charlton, GA.

10 May 2024 15:26:50

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Camden, GA; Glynn, GA.

10 May 2024 15:19:58

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Escambia, FL; Santa Rosa, FL.

10 May 2024 15:01:51

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Alachua, FL; Bradford, FL; Clay, FL; Duval, FL; Marion, FL; Nassau, FL; Putnam, FL; St. Johns, FL; Camden, GA.

10 May 2024 15:01:50

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Alachua, FL; Baker, FL; Bradford, FL; Clay, FL; Duval, FL; Marion, FL; Nassau, FL; Putnam, FL; Union, FL; Camden, GA; Charlton, GA; Ware, GA.

10 May 2024 14:58:19

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Brantley, GA; Camden, GA; Charlton, GA; Glynn, GA.

10 May 2024 14:58:19

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Brantley, GA; Charlton, GA; Pierce, GA; Ware, GA.

10 May 2024 14:42:16

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dixie, FL; Lafayette, FL.

10 May 2024 14:26:42

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Levy, FL.

10 May 2024 14:26:42

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Alachua, FL; Baker, FL; Columbia, FL; Gilchrist, FL; Hamilton, FL; Suwannee, FL; Union, FL; Charlton, GA; Clinch, GA; Echols, GA; Ware, GA.

10 May 2024 14:22:32

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Appling, GA; Atkinson, GA; Bacon, GA; Brantley, GA; Charlton, GA; Clinch, GA; Pierce, GA; Ware, GA; Wayne, GA.

10 May 2024 14:14:23

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Columbia, FL; Gilchrist, FL; Hamilton, FL; Suwannee, FL; Clinch, GA; Echols, GA; Ware, GA.

10 May 2024 13:54:28

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Appling, GA; Atkinson, GA; Bacon, GA; Brantley, GA; Charlton, GA; Clinch, GA; Coffee, GA; Pierce, GA; Ware, GA; Wayne, GA.

10 May 2024 13:46:28
Actueel
1 / 4

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
Woonplaats: Workum
Berichten: 611
Lid sinds: 2 jun. 2010
22 november 2010, 12:14 uur | Bericht #164044
Langetermijn-verwachting
Winterse periode, kans op ijsdagen
Een winterse drukverdeling met een blokkerend hogedrukgebied op de oceaan en lagedrukgebieden boven oost-Europa en de Middellandse Zee zorgen voor een winterinval met vorst en sneeuw vanaf woesdag. Ook volgend weekend en de eerste dagen van december blijft het koude weer met kans op ijsdagen en matige, lokaal misschien zelfs strenge vorst in de nachten doorgaan.


Donderdag en vrijdag bewolkt met enkele opklaringen en kans op (natte) sneeuw, in de kustprovincies mogelijk nog regen. Middagtemperaturen 2-4 graden in het westen en rond het vriespunt in het oosten van het land, vooral daar ook kans op vorming van een dun sneeuwdek(je). 'S nachts bij opklaren al matige vorst mogelijk, zwakke tot matige wind uit overwegend noordoostelijke richtingen, alleen vrijdag tijdelijk kans op wind van zee. Komend weekend koud met kans op ijsdagen in het midden en oosten van het land, hier en daar nog wat sneeuw mogelijk, aan zee ook natte sneeuw. Middagtemperaturen rond of iets onder het vriespunt overdag, in de nachten overwegend matige vorst in het binnenland, als het over een sneeuwdek langer opklaart is zelfs strenge vorst (-10 of lager) niet helemaal uit te sluiten. Ook de eerste dagen van december aanhoudend koud winterweer met vorst af en toe wat sneeuw.
Weerdirect
Tycoon2
Lid
Woonplaats:
Berichten: 1035
Lid sinds: 9 dec. 2009
22 november 2010, 12:14 uur | Bericht #164045
Kaartje voor woensdag laat al de eerste (natte) sneeuw zien. (wat overgaat in vaste sneeuw)

| Gewijzigd: 22 november 2010, 12:16 uur, door Tycoon2
Waarom deze advertentie?
depeer
Lid
Woonplaats: Sprundel
Berichten: 327
Lid sinds: 14 jun. 2007
22 november 2010, 12:19 uur | Bericht #164046
2.png
marcuz
Lid
Woonplaats: obdam
Berichten: 1360
Lid sinds: 12 dec. 2009
22 november 2010, 12:20 uur | Bericht #164047
Het zou zomaar kunnen want na woensdag gaat het winteren in ons land en het is, op grond van de verwachtingskaarten van het ECMWF, aannemelijk dat de kou in het weekeinde en daarna wordt geprolongeerd. In Noord-Europa maakt vooral het zuiden van Zweden de komende dagen kans op zware sneeuwval: er kan met name langs de oostkust tot wel zo’n 80 cm vallen. In combinatie met een straffe noordoostenwind zal dat tot grote problemen in het verkeer leiden. In de noordelijke regio’s gaat het bijzonder hard vriezen: er zijn daar minima tot rond -35 graden mogelijk.
Bij ons gaat het donderdag vriezen, vrijdag en zaterdag veroorzaakt een storing boven de Noordzee regionaal sneeuw, vooral in de kustgebieden is ook regen mogelijk. Of de sneeuwval significant zal zijn valt nu nog niet goed te zeggen. Vanaf zondag steekt een koude oost- tot noordoostenwind op en vriest het in de nacht en ochtend licht tot matig.
@ jan visser
Woonplaats: Rijen
Berichten: 496
Lid sinds: 12 dec. 2009
22 november 2010, 12:32 uur | Bericht #164048
:| de berichten worden steeds leuker,en ik moet zeggen dat je het ook begint te voelen als je buiten loopt
Woonplaats:
Berichten: 2279
Lid sinds: 28 mei. 2009
22 november 2010, 12:35 uur | Bericht #164049
Citaat van stinkzwammetje, maandag 22 november 2010, 13:32 uur :| de berichten worden steeds leuker,en ik moet zeggen dat je het ook begint te voelen als je buiten loopt
Ik voel het niet alleen buiten, ik heb nu al ijskoude voeten en koude rillingen. Ook al heb ik genoeg aan. Teken dat er sneeuw zit aan te komen!
Buffell
Lid
Woonplaats: Gendringen (za-zo) Nijmegen (zo.avond - vrijdag)
Berichten: 1325
Lid sinds: 25 mei. 2009
22 november 2010, 12:36 uur | Bericht #164050
Het voelt inderdaad waterkoud aan.
De spanning loopt inderdaad, altijd weer leuk om te zien.
Woonplaats: Middelburg
Berichten: 832
Lid sinds: 18 dec. 2009
22 november 2010, 12:38 uur | Bericht #164051
hopelijk valt de zeeuwsche kust ook eens in de prijzen maar ik hou een slag om de arm ( vreemde uitspraak trouwens, slag om de arm... )
Woonplaats:
Berichten: 2713
Lid sinds: 11 mrt. 2010
22 november 2010, 12:39 uur | Bericht #164052
nou, ik zit hier thuis met een dikke vette griep!
maar................... dat heb ik vaker als er veel kouder weer en sneeuw aan zit te komen, duss... misschien nog wat extra hoop
Woonplaats:
Berichten: 2713
Lid sinds: 11 mrt. 2010
22 november 2010, 12:40 uur | Bericht #164053
Citaat van Jeffrey83, maandag 22 november 2010, 12:38 uur hopelijk valt de zeeuwsche kust ook eens in de prijzen maar ik hou een slag om de arm ( vreemde uitspraak trouwens, slag om de arm... )


ik gun het jullie van harte daar.......
haha, vreemde uitspraak inderdaad
Woonplaats:
Berichten: 2279
Lid sinds: 28 mei. 2009
22 november 2010, 12:43 uur | Bericht #164054
Citaat van gerard1995, maandag 22 november 2010, 13:39 uur nou, ik zit hier thuis met een dikke vette griep!
maar................... dat heb ik vaker als er veel kouder weer en sneeuw aan zit te komen, duss... misschien nog wat extra hoop

Spoedig herstel Gerard!
Woonplaats: Workum
Berichten: 611
Lid sinds: 2 jun. 2010
22 november 2010, 12:45 uur | Bericht #164055
Citaat van gerard1995, maandag 22 november 2010, 18:39 uur nou, ik zit hier thuis met een dikke vette griep!
maar................... dat heb ik vaker als er veel kouder weer en sneeuw aan zit te komen, duss... misschien nog wat extra hoop


Ik ben ook zeer verkouden word er gek van.
heb ik ook veel als er sneeuwopkomst is.
Tycoon2
Lid
Woonplaats:
Berichten: 1035
Lid sinds: 9 dec. 2009
22 november 2010, 12:47 uur | Bericht #164056
Winter: Op schaatsen, sneeuw, iets te koud

Hier is mijn definitieve winterverwachting.
Gemiddeld verwacht ik dat de winter (iets) kouder zal verlopen dan normaal. December wordt gemiddeld flink kouder dan normaal met winterse neerslag en ijs. In januari liggen de temperaturen rond of iets onder normaal en hebben we meer droge, oostelijke stromingen en tussentijd wat winterse neerslag. In de late helft van de maand januari wordt het wisselvalliger met veel regen, ijzel en (natte) sneeuw. De maand februari verloopt zacht en wisselvallig met waarschijnlijk vaak stormachtig weer.

Het ziet er naar uit dat koning winter zich in de maand december volop zal presenteren, met veel winterse neerslag (sneeuw en ijzel). De maand zal waarschijnlijk uitkomen rond een gemiddelde temperatuur rond 1,5 à 2 graden voor de Bilt (normaal is 4,0 graden in de Bilt). We zullen de winterbanden in deze maand zeker nodig hebben, dus veel overlast. Ik reken op een goede kans voor een witte Kerst en we komen, als het enigszins meezit, al voor of rond de Kerst op de schaatsen en anders voor het eind van 2010.

In het nieuwe jaar 2011 verwacht ik dat we in januari uitkomen rond of iets onder de normale waarde van 2,5 graden (de Bilt). We hebben redelijk winterweer. Een lange periode met schaatsplezier zou best eens kunnen. Ik verwacht met name in de eerste helft van deze maand vaak een oostelijke stroming met droog en koud weer. Soms onderbroken door een tijdelijke aanval van zachte lucht met winterse neerslag. Gemiddeld verwacht ik een redelijk droge maand, met de nodige vorst. Door de aanvallen met zachtere lucht en het afbrokkelde winterweer later in de maand komt deze maand rond of iets onder de gemiddelde temperatuur uit.

Eind januari en in februari komen de depressies langzij en is het uit met de winterpret. Het wordt denk ik een onstuimige en wisselvallige maand. Ik verwacht temperaturen die flink boven normaal komen te liggen; gemiddeld temperatuur rond 5 graden in de Bilt (normaal is ongeveer 3 graden). De kans op een of meerdere winterstormen lijkt in februari groot.

Piet Paulusma
Woonplaats:
Berichten: 2713
Lid sinds: 11 mrt. 2010
22 november 2010, 12:47 uur | Bericht #164057
Citaat van Isabelle, maandag 22 november 2010, 12:43 uur Spoedig herstel Gerard!


thanx
Woonplaats: Emmen, Drenthe
Berichten: 164
Lid sinds: 5 jan. 2010
22 november 2010, 12:50 uur | Bericht #164058
Hallo Allemaal,

Lang geleden dat ik voor het laatst op O-O ben geweest.
Nu de winter er weer aankomt kan ik als winter liefhebber niet achterblijven.
Ben benieuwd wat we dit jaar kunnen verwachten, als het weer het zelfde is als vorig jaar ben ik tevreden.
Hier in Emmen (Drenthe) vorig jaar behoorlijk wat sneeuw gehad wat enkele maanden bleef liggen door de lage temperaturen. We zullen zien wat koning winter ons zal brengen.
In iedergeval weer leuk om weer op het forum te zijn. Succes Jan met de verwachte drukte hier en iedereen veel plezier en laten we hopen dat de sneeuwmagneet dit jaar weer goed zijn best doet.

Groeten vanuit Emmen.
henk55
Lid
Woonplaats: zwolle
Berichten: 2045
Lid sinds: 23 okt. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
22 november 2010, 12:52 uur | Bericht #164059
Citaat van Jeffrey83, maandag 22 november 2010, 12:38 uur hopelijk valt de zeeuwsche kust ook eens in de prijzen maar ik hou een slag om de arm ( vreemde uitspraak trouwens, slag om de arm... )
Volgens F.A. Stoett gaat deze zegswijze terug op het niet helemaal laten vieren van een touw. Het Groot Uitdrukkingenwoordenboek van Van Dale (2006) zegt: "De uitdrukking verwijst naar het beeld van iemand die iets zwaars aan een touw ophijst of weer laat zakken, en hierbij het touw een aantal keer om de arm heeft gewonden, om te voorkomen dat het uit zijn handen glipt." Wie een slag om de arm hield, was oorspronkelijk dus gewoon voorzichtig met het hijsen van zware spullen.

Of ook wel; onder voorbehoud!
De verkoper houd een slag om de arm wat betrefd de leverings datum.
Woonplaats: Hoorn
Berichten: 962
Lid sinds: 6 dec. 2009
22 november 2010, 12:59 uur | Bericht #164060
Citaat van marcuz, maandag 22 november 2010, 12:09 uur kop van noord holland valt zo te zien wat buiten de boot, maar deze kaarten zijn nog erg ver weg dus elke runs zal anders zijn.


ben ik niet met je eens...zodra t vanaf woensdag begint te vriezen zal t hier ook gaan sneeuwen..de kaarten voor noord-holland zijn zo slecht niet
joshoon
Lid
Woonplaats: Assen, Drenthe
Berichten: 427
Lid sinds: 11 jul. 2010
22 november 2010, 13:04 uur | Bericht #164061
Citaat van Wintergek, maandag 22 november 2010, 12:59 uur ben ik niet met je eens...zodra t vanaf woensdag begint te vriezen zal t hier ook gaan sneeuwen..de kaarten voor noord-holland zijn zo slecht niet

En dan komt er ook nog bij, onverwachte dingen kunnen ook komen, want in 2004 lag er plots ook 40CM sneeuw hier, in Maart! terwijl er nieteens zoveel voorspelt was.
Het weer kan soms best onverwachts zijn, kan een goeie of een slechte betekenis hebben
Woonplaats: Hoorn
Berichten: 962
Lid sinds: 6 dec. 2009
22 november 2010, 13:10 uur | Bericht #164062
Citaat van Joshoon, maandag 22 november 2010, 13:04 uur En dan komt er ook nog bij, onverwachte dingen kunnen ook komen, want in 2004 lag er plots ook 40CM sneeuw hier, in Maart! terwijl er nieteens zoveel voorspelt was.
Het weer kan soms best onverwachts zijn, kan een goeie of een slechte betekenis hebben



zo is dat laten we ervan uitgaan van het positieve
joshoon
Lid
Woonplaats: Assen, Drenthe
Berichten: 427
Lid sinds: 11 jul. 2010
22 november 2010, 13:13 uur | Bericht #164063
Als we onze Piet Paulusma moeten geloven, wordt deze winter best prut!

zijn voorspelling hier: http://www.pietsweer.nl/index.php?p=6193

De maand December word dus een leuke winterperiode, maar zodra Januari en Februari aanbreekt, word het minder.
Misschien belooft dat wat voor Maart?
Alhoewel krijgen we in Februari kans op winterstormen, en die zijn altijd mooi!

ik vertrouw overigens wel in de lange termijn voorspellingen van Piet, want afgelopen winter had hij bijna precies voorspelt, en ook de zomer had hij erg goed voorspelt! | Gewijzigd: 22 november 2010, 13:16 uur, door joshoon
Terug naar boven
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.858 topics, welke bij elkaar 448.376 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.584 leden.
Het nieuwste lid is Rooie bert.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 86 mensen aan het browsen op het forum. 2 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 86, lezen 3 mensen het topic "Welk weerstation/site is het betrouwbaarste voor Italie".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden