Volgens mij kun je er nu al "onweerskansen 21 22, 24 en 25 juli" van maken, Estofex geeft catagorie 1 aan voor Nederland.
Overigens hoorde ik net wat licht gerommel hier (Heerhugowaard), het regende ook een beetje. Maar dat lijntje vanuit Emgeland is toch weer helemaal opgelost vlak voor de kust, toch vreemd met dat warme water, je zou verwachten dat het zou activeren.
Lots | Gewijzigd: 25 juli 2009, 02:34 uur, door lotsofjazz
Volgens de radar uit de richting Almere/Lelystad maar die kant op is niets te zien.
Merkwaardig weer...
De juiste tijd van plaatsing is NIET 00:49, zoals hierboven staat, maar 02.49 uur. | Gewijzigd: 25 juli 2009, 02:50 uur, door madeagle1
Vandaag al paar keer beetje onweer gehad, maar nu lijkt er weer een setje buien net onder Emmeloord door te schuiven. Maar toch vrij frequent weerlicht en gebolder op afstand. Misschien komt het nog iets hoger.. | Gewijzigd: 25 juli 2009, 03:09 uur, door PolderPS
Heb je ook gekeken naar hun CV/ referenties? Er zitten wel degelijk meteorologen tussen of studenten. Wat ik hiermee wil zeggen dat het geen amateurclubje is.
Edit: Estofex over de hooswaarschuwingen:
Farther west in the thermal-trough region, diurnally-driven showers and thunderstorms are anticipated. As is typical of modified maritime polar air, little capping and a rather moist BL will be present, so that a few funnel clouds / tornadoes may occur. Best chance of this to happen may exist over NW Germany and the Benelux countries where 10 m/s LLS are predicted. | Gewijzigd: 25 juli 2009, 14:21 uur, door SniperEye
Kijk ik bij mijn instellingen, dan loopt de klok 1 uur achter, bij berichten in het forum 2 uur.
Heb 'm nu 1 uur vooruit gezet. Het blijft onvoorspelbaar, het lijkt het weer wel.
Nog maar een uur erbij en het werkt zowaar. Bedankt voor de zeer nuttige tip Jan. | Gewijzigd: 25 juli 2009, 14:27 uur, door madeagle1
Volgens mij snap je het niet helemaal wat ik zeg. De meldingen worden gedaan door normale mensen zoals jij en ik. Mensen moeten iets geen naam geven als het dat niet is. Jij hoeft mij niet te vertellen wie of wat ESSL doet hoor.... Ik weet wel wat dat inhoud. Ook is het op ESSL nog niet eens bevestigd dus kan je met enige zekerheid van mij aannemen dat het grote lariekoek is geweest. Het was gewoon een funnel en meer niet!!
Mijn dochter (9 jaar) sliep voor het eerst in een tentje naast de caravan. Na de eerste serieuze rommel stond ze binnen 10 sec in de voortent......
Maar ze wilde toch weer slapen in het tentje!!
Om 7 uur weer een rommel en daar was ze weer!!
Toen heeft ze de laatste uurtje's maar in de caravan geslapen!!
Wel geweldig dat ze daar geslapen heeft!
Okay, jij kent ze dus? Ik heb nog eens gekeken naar wie er in het team zitten, maar zijn van academisch niveau, met verschilldende studies in de meteorologie.
Bijvoorbeeld:
Pieter Groenemeijer is working at the Ludwig-Maximilians Univeristät in München. His current job concerns the development of an ensemble forecasting system that does not only take the uncertainties of the large-scale flow into account, but also those that develop on the scale of convective storms and smaller.
Oscar van der Velde is researcher of lightning and high-altitude electrical discharges (sprites, jets) produced by thunderstorm systems, at the Technical University of Catalonia.
Helge Tuschy (1983) is a student in Meteorology / Geophysics at the Leopold-Franzens University of Innsbruck, Austria. In 2002, he worked in the National Weather Service Amarillo, Texas for 3 weeks on the day-and night shifts including occasional chasings.
Dit zijn de eerste drie voorbeelden. Mijn referenties komen daar nog niet misschien in de buurt. Of jij of ik vergis me in het niveau van de anderen op dit forum, of wij begrijpen elkaar niet. | Gewijzigd: 25 juli 2009, 16:27 uur, door SniperEye
Nog even 1 keer voor alle duidelijkheid. Die melding die gedaan is door iemand gedaan uit Friesland. Die mensen van ESSL classificeren het op de hand van beelden/foto's. Aangezien er geen beelden of foto's zijn van die funnel (voor sommige hier tornado) is hij ook nog niet bevestigd door de mensen van ESSL. Onlangs heb ik ook daar een melding gedaan met een doorverwijslink naar het forum hier. Dat ging over een funnel op het IJsselmeer. Deze funnel is wel afgehandeld en goedgekeurt door ESSL. Dus ja ik vraag mij nu wel erg sterk af waarom die zogenaamde tornado niet goedgekeurd is. Ligt het misschien aan dat er geen foto's van zijn en alleen maar een waarschuwing van het KNMI?
Niet alleen ik hier op dit forum vind het onzin als je goed terug leest
Onweerkansen 21/22/23 en 24 Juli 2009