Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

De kaart KNMI klassieke pluim is bijgewerkt.

19 Mar 2024 11:00:02

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor San Diego, CA.

18 Mar 2024 22:10:29

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor San Diego, CA.

18 Mar 2024 21:02:48

De kaart KNMI klassieke pluim is bijgewerkt.

18 Mar 2024 10:59:58

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Victoria, TX.

17 Mar 2024 22:05:02

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Jefferson, LA; Plaquemines, LA.

17 Mar 2024 21:05:02

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Iberia, LA; St. Martin, LA; St. Mary, LA.

17 Mar 2024 21:05:01

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Live Oak, TX; McMullen, TX.

17 Mar 2024 15:58:04

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Plaquemines, LA; St. Bernard, LA.

17 Mar 2024 15:58:04

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Plaquemines, LA.

17 Mar 2024 15:40:53

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Jefferson, LA; Plaquemines, LA.

17 Mar 2024 15:09:13

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Iberia, LA; St. Martin, LA; St. Mary, LA.

17 Mar 2024 15:09:12

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Vermilion, LA.

17 Mar 2024 14:36:27

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cameron, LA; Jefferson Davis, LA.

17 Mar 2024 13:56:09

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor St. Martin, LA; St. Mary, LA.

17 Mar 2024 12:39:15
Actueel
1 / 4

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
1 2 3 4 5 6 7 8
Debbieke
Lid
Woonplaats: knesselare. oost-vlaanderen belgië
Berichten: 8924
Lid sinds: 7 aug. 2008
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
18 augustus 2011, 21:46 uur | Bericht #270711
HEEFT U FAMILIE OF KENNISSEN OP PUKKELPOP
Wie informatie wil over de situatie op Pukkelpop kan terecht op het noodnummer 011-23.97.11 Let wel, wie vanuit Nederland wil bellen moet het landnummer er nog voor plaatsen.
Mijn twitter: https://twitter.com/#!/debbietje128
Onweersdagen: 0
Debbieke
Lid
Woonplaats: knesselare. oost-vlaanderen belgië
Berichten: 8924
Lid sinds: 7 aug. 2008
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
18 augustus 2011, 21:54 uur | Bericht #270723
Omwonenden bieden gestrande Pukkelpoppers hulp aan

De gebeurtenissen op Pukkelpop laten de omwonenden van de festivalweide niet onberoerd. Op de microblogsite Twitter bieden tientallen mensen onder de hashtag #hasselthelpt de gestrande festivalgangers een douche, droge kleren en eten en drinken aan. Eén iemand wil zelfs de familie en vrienden contacteren van wie geen gsm-verbinding heeft maar wel een bericht op Twitter kan posten.



Het drama op Pukkelpop is vrijdagavond zonder twijfel het meest besproken onderwerp onder de Belgische Twitter-gebruikers. De berichten met de hashtag #pp11, dat verwijst naar de editie 2011 van Pukkelpop, zijn intussen niet meer te tellen.

Omdat de telefoonverbinding met Kiewit bijzonder slecht werkt, wordt op Twitter gevraagd dat festivalgangers die gezond en wel zijn een tweet sturen met de hashtag #ppok. Familie en vrienden kunnen ook het noodnummer 011 23 97 11 bellen.

Tientallen inwoners van Kiewit en Hasselt laten weten dat ze een douche, droge kleren of eten en drinken hebben voor festivalgangers die daar nood aan hebben. Alle berichten daarover zijn terug te vinden via de hashtag #hasselthelpt.

Bron: HLN | Gewijzigd: 20 juni 2017, 11:41 uur, door Joyce.s
Mijn twitter: https://twitter.com/#!/debbietje128
Onweersdagen: 0
Waarom deze advertentie?
Debbieke
Lid
Woonplaats: knesselare. oost-vlaanderen belgië
Berichten: 8924
Lid sinds: 7 aug. 2008
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
18 augustus 2011, 21:57 uur | Bericht #270726
Mijn twitter: https://twitter.com/#!/debbietje128
Onweersdagen: 0
Debbieke
Lid
Woonplaats: knesselare. oost-vlaanderen belgië
Berichten: 8924
Lid sinds: 7 aug. 2008
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
18 augustus 2011, 22:26 uur | Bericht #270748
'Camping Pukkelpop was een grote bende'

Weggewaaide tenten en hekken, tenten die in hekken hangen en omgevallen bomen. Op de camping van Pukkelpop in het Belgische Hasselt was het donderdag kort na het noodweer 'een grote bende', zo zei de 30-jarige Rik van den Berg uit het Brabantse Boekel. 'We kwamen net aanrijden toen het noodweer begon. Een aantal mensen had al een tent opgezet en wij zouden ook nog onze tent opbouwen. Dat hebben we niet meer gedaan', zei Van den Berg, die in Hasselt met zes vrienden was en inmiddels weer onderweg naar huis is.

Van den Berg en zijn vrienden zagen hoe helikopters overvlogen en hoe hulpdiensten bij het festivalterrein probeerden te komen. Ook keerden veel mensen terug van het festivalterrein, zonder dat daarbij sprake was van grote paniek.

'Wij kregen te horen dat het afgelast was, misschien het vervolg de komende dagen ook wel .De camping stond blank, dus het was niet meer mogelijk om daar te slapen', zo verklaarde Van den Berg waarom hij naar huis reed.

'Tot enkels in de modder'
'Het waaide en hagelde enorm hard. Ik kon met moeite mijn tent vasthouden.' Dat heeft de 22-jarige Pukkelpopbezoekster Marieke Janssen uit Valkenswaard verteld aan Omroep Brabant.

Op het Belgische festival vielen drie doden door het slechte weer.
'Ik was met mijn vrienden aan het kijken bij een optreden van Skunk Anansie. Vervolgens ging ik mijn vest halen op de camping, toen het slechter weer werd.'

Alle spullen van de studente zijn nat. 'Ik sta tot mijn enkels in de modder.' Na de chaos is Marieke aan de ene kant blij dat ze naar huis kan. 'Aan de andere kant zouden vrijdag mijn favoriete bands komen. Die mis ik nu.

Bron: AD.nl
Mijn twitter: https://twitter.com/#!/debbietje128
Onweersdagen: 0
Debbieke
Lid
Woonplaats: knesselare. oost-vlaanderen belgië
Berichten: 8924
Lid sinds: 7 aug. 2008
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
18 augustus 2011, 22:37 uur | Bericht #270757
Geen grote overlast onweer op Lowlands

De regen en het onweer hebben op Lowlands niet tot grote problemen geleid, zo meldt de organisatie van het festival vanavond. Bij het 'zusterfestival' Pukkelpop in Hasselt, België ging het vandaag helemaal mis. Drie mensen kwamen om toen tenten en bomen omwaaiden in kortdurend hevig noodweer. Op het terrein van Lowlands heeft was er ook sprake van onweer, maar die heeft 'niet voor grote overlast gezorgd en het festival vindt normaal doorgang'.'De weersvoorspellingen voor de komende dagen zien er gunstig uit. Het zal niet volledig droog blijven maar noodweer wordt niet voorspeld.'

Hoewel het festival morgen pas begint, zijn er nu al tienduizenden mensen op het terrein aanwezig.

53 acts die op Lowlands spelen, staan ook geprogrammeerd op Pukkelpop. Tot nu toe hebben de dramatische gebeurtenissen in Hasselt nog niet tot afzeggingen van artiesten voor Lowlands geleid.

Bron: AD.nl
Mijn twitter: https://twitter.com/#!/debbietje128
Onweersdagen: 0
Debbieke
Lid
Woonplaats: knesselare. oost-vlaanderen belgië
Berichten: 8924
Lid sinds: 7 aug. 2008
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
18 augustus 2011, 22:51 uur | Bericht #270769
Getuige Pukkelpop-ramp: "Alle kracht gebruiken om meisjes te beschermen" (video's)

Jonas De Baere (27) uit Sinaai was vlak bij de Boiler Room toen de ramp door het noodweer op Pukkelpop zich voltrok. Hij vluchtte eerst de tent in, maar moest zich onder een urinoir verschuilen toen de hagel en de wind steeds heviger werden: “De regen kwam gewoon binnen, en de tent zakte op een bepaalde plaats tot tegen de grond door de watermassa. Beangstigend.”



“Ik kon enkele meisjes beschermen door een stuk zeil en hekken boven hen te houden. Maar daarvoor moest ik samen met andere jongens alle kracht gebruiken. De regen werd ondertussen steeds heviger. Vervolgens hoorde ik met een groot geraas de constructie wat verderop inklappen.”

Het viel De Baere vooral op hoe weinig hulpverlening er op het terrein aanwezig was, zowel tijdens als kort na de storm. “Bij het verlaten van het terrein zag ik amper twee combi’s. De mensen die ik aansprak op het terrein zelf, waren vrijwilligers. Ondertussen was er bij de festivalgangers totale ontreddering.”

Bekijk via YouTube de filmpjes van De Baere, waarin hij de ontreddering van de festivalgangers vastlegt, en de schade toont. Eén van de filmpjes is gemaakt in de VIP-ruimte, waar veel festivalgangers een min of meer veilig onderkomen vonden.

















Bron: HBVL
Mijn twitter: https://twitter.com/#!/debbietje128
Onweersdagen: 0
Debbieke
Lid
Woonplaats: knesselare. oost-vlaanderen belgië
Berichten: 8924
Lid sinds: 7 aug. 2008
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
18 augustus 2011, 22:59 uur | Bericht #270773
Crisisopvang in sporthal Kiewit

In de sporthal van Kiewit is donderdag een crisisopvangcentrum ingericht om de lichtgewonden en de mensen in shock van het rockfestival Pukkelpop op te vangen. De ambulances rijden af en aan tussen de festivalweide en de sporthal. Er is minstens een dode gevallen en dat aantal zou kunnen oplopen. Een ooggetuige die zich op het terrein voor het podium bevond, vertelt hoe een hagelstorm plots opstak, gevolgd door een stormwind. Bomen waaiden om, een podium zakte door, en ook een tent tussen de Dance Hall en de Boiler Room zakte in. Er is veel onduidelijkheid, niemand weet van iets.

Alle muziek is stilgelegd, en veel mensen trekken intussen al naar huis.

Bron: Het Nieuwsblad
Mijn twitter: https://twitter.com/#!/debbietje128
Onweersdagen: 0
Debbieke
Lid
Woonplaats: knesselare. oost-vlaanderen belgië
Berichten: 8924
Lid sinds: 7 aug. 2008
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
18 augustus 2011, 23:00 uur | Bericht #270774
Donderdagprogramma Pukkelpop afgelast

Pukkelpop-organisator Chokri Mahassine maakte op een persconferentie bekend dat het programma van de eerste Pukkelpopdag wordt afgelast, uit respect voor de slachtoffers. Voor het hoofdpodium van het festival werd een minuut stilte gehouden voor de slachtoffers.



Vannacht onderneemt de organisatie een poging om beschadigde stukken opnieuw op te bouwen, zodat het festival morgen opnieuw kan plaatsvinden. Veel mensen keerden inmiddels naar huis terug, vannacht werden daartoe extra treinen en bussen voorzien. In de Grenslandhallen en op de Phillipssite werden extra slaapplaatsen voorzien.

Bron: HLN | Gewijzigd: 20 juni 2017, 11:41 uur, door Joyce.s
Mijn twitter: https://twitter.com/#!/debbietje128
Onweersdagen: 0
Debbieke
Lid
Woonplaats: knesselare. oost-vlaanderen belgië
Berichten: 8924
Lid sinds: 7 aug. 2008
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
18 augustus 2011, 23:05 uur | Bericht #270777
Geen Nederlanders onder slachtoffers Pukkelpop

Het ministerie van Buitenlandse Zaken heeft op dit moment geen aanwijzingen dat zich Nederlanders onder de slachtoffers van Pukkelpop bevinden. Dat meldt een woordvoerder van het ministerie donderdagavond. Bij Buitenlandse Zaken kwamen donderdagavond twee telefoontjes binnen van verontruste mensen die geen contact konden krijgen met een familielid die het door noodweer getroffen festival bezochten. Korte tijd later bleken de vermiste familieleden echter in orde.

Bron: Nieuws.nl

Mijn twitter: https://twitter.com/#!/debbietje128
Onweersdagen: 0
Debbieke
Lid
Woonplaats: knesselare. oost-vlaanderen belgië
Berichten: 8924
Lid sinds: 7 aug. 2008
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
18 augustus 2011, 23:06 uur | Bericht #270779
Festivalganger voelt zich aan lot overgelaten

Tienduizenden doorweekte en vermoeide festivalgangers staan donderdagavond verdwaasd op de weg voor het festivalterrein van Pukkelpop, wanhopig pogend per telefoon het thuisfront te bereiken. Het festivalterrein ligt erbij alsof er een bom heeft ingeslagen. Veel festivalgangers voelen zich aan hun lot overgelaten. De 29-jarige Mirte de Vreede uit Maastricht zei dat de organisatie de festivalgangers al uren in het ongewisse laat. ''Niemand weet precies wat er gebeurd is of waar mensen heen moeten.''

Bron: NU.nl
Mijn twitter: https://twitter.com/#!/debbietje128
Onweersdagen: 0
Bronk
Lid
Woonplaats: Haarlem
Berichten: 4104
Lid sinds: 27 jul. 2006
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
18 augustus 2011, 23:42 uur | Bericht #270817
Festival gaat morgen wel door

Na de tragedie van donderdagavond zijn alle optredens op het Pukkelpop-festival afgelast. De organisatie wil vrijdag en zaterdag wel zoveel mogelijk concerten laten doorgaan. Tienduizenden toeschouwers bleven donderdag na de ramp nog urenlang op de wei. Ze kregen geen concerten meer te zien, maar vanop het hoofdpodium werd opgeroepen een minuut stilte te houden.

Door de storm werden meerdere tenten onbruikbaar. Er wordt de hele nacht doorgewerkt om zeker een aantal podia weer gebruiksklaar te krijgen. Welke groepen op welke podia zullen aantreden staat nog niet vast. Wellicht zullen er heel wat verschuivingen plaatsvinden.

De eerste reacties zijn gemengd: sommigen vinden het een mooi eerbetoon aan de slachtoffers, maar anderen vinden het eerder respectloos.

Bron: De Standaard
MarkNL
Lid
Woonplaats: Spijkenisse
Berichten: 2121
Lid sinds: 8 jun. 2007
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
19 augustus 2011, 02:06 uur | Bericht #270884
4 doden en 35 zwaargewonden door noodweer op Pukkelpop

Een kort maar extreem hevig onweer heeft een regelrechte ramp veroorzaakt op Pukkelpop, want de balans is nog een stuk zwaarder dan eerder op de avond gevreesd. Er vielen minstens vier doden en tientallen zwaargewonden (van wie er liefst 35 erg aan toe zijn) en ook een honderdtal lichtgewonden. Uren na de tragedie rijden nog altijd ambulances aan en af. Het festival werd stilgelegd. De Chateau- en Wablieftent werden omver geblazen, een toren naast de Main Stage stortte in en ook bomen moesten eraan geloven. Drie doden vielen op de wei zelf en een vierde slachtoffer overleed in het ziekenhuis, meldt vtm in het laatavondjournaal. De organisatie is in rouw en hield een persconferentie waarop ook de Hasseltse burgemeester Hilde Claes aanwezig was. Hoe hevig het onweer wel was, blijkt uit de foto's en de video's naast en onder dit artikel. Er vielen naast de vier doden ook honderden gewonden. Van hen zijn er 35 erg aan toe, en hun toestand wordt zelfs als kritiek omschreven. 50 andere gewonden liepen breuken en andere verwondingen op, en er viel ook een honderdtal lichtgewonden. Zij worden verzorgd in verschillende ziekenhuizen en sportzalen in de buurt. De organisatie houdt hun identiteit geheim tot de families verwittigd zijn.

Extra treinen en bussen

De NMBS legt extra treinen in om de festivalbezoekers naar huis te helpen. Heel wat mensen zien het namelijk niet zitten om op Pukkelpop te blijven na wat er is gebeurd, en willen naar huis. Momenteel werden al vier extra treinen voorzien, maar dat kunnen er nog meer worden. Ook vervoersmaatschappij De Lijn heeft extra bestuurders opgetrommeld om festivalgangers naar huis te brengen, meldt Sonja Loos van De Lijn Limburg. Tot aan het noodweer vervoerde De Lijn al meer dan 22.000 festivalgangers naar de Pukkelpopweide. Tijdens en na het noodweer is die pendeldienst even stilgevallen, maar in de loop van de avond werd het aantal pendelbussen opgevoerd.

Optredens

Organisator Chokri Mahasine laat weten alle optredens op te schorten tot ze een beter zich hebben op de situatie. "Het is een moeilijke beslissing tussen het menselijk leed en vijftigduizend anderen die hier zijn. We bekijken of er vanavond nog iets kan gebeuren, maar we zijn nog niet zeker. Sowieso kan een aantal podia niet gebruikt worden." "Veiligheid is een belangrijk punt voor het festival nu. de festivalgangers zijn nu zeer rustig, en om die rust te bewaren hebben wij aan de organisatie gevraagd om terug een beetje muziek te spelen", was nog te horen. De festivalorganisatie zou hebben beslist om morgen een beperkt festivalprogramma te laten doorgaan, maar dat is nog niet officieel bekendgemaakt.

Verwarrende informatie

Eerder werd zes doden gemeld, een bericht dat werd toegeschreven aan de brandweer van Sint-Truiden. Zij hebben aan persagentschap Belga formeel ontkend dat ze dat hebben gezegd. Het is in elk geval teken van de chaos die heerst in en rond Kiewit, waar sirenes de lucht vullen en niet muziek. Ook tijdens de persconferentie zelf bleef tegenstrijdige informatie binnenlopen: 3 doden, 11 zwaar- en 60 lichtgewonden meldde een sms van de VRT. Naar aanleiding van het drama is in Hasselt het gemeentelijk rampenplan afgekondigd. Rond halfnegen kwam in de brandweerkazerne van de stad de crisiscel voor een eerste keer samen. Van zodra het gemeentelijk rampenplan wordt afgekondigd, wordt een crisiscel samengesteld bestaande uit onder meer de burgemeester, de hulpdiensten en, in het geval van Hasselt, de ziekenhuizen in de omgeving. Op hun vergadering in de brandweerkazerne zullen ze "samen bekijken wat er moet gebeuren", luidt het. De hulpdiensten melden dat er een centraal noodnummer is opengesteld voor het grote publiek: 011/23.97.11.

Hagel en sterke wind

Rond 18.15 uur is het allemaal begonnen in Kiewit. Een storm, met hevige wind en grote hagelbollen, teisterde de festivalwei en omliggende campings. De schaarsgeklede festivalgangers - vanmiddag was er nog sprake van zon en bikini's - moesten schuilen voor de hagel onder wat ze konden vinden, onder meer onder omvergeblazen hekken. De clubtent werd ontruimd, de wei en de straten errond stonden blank. De Chateautent was niet bestand tegen het noodweer. "De Amerikaanse band Smith Westerns waren niet eens halverwege hun concert wanneer het tentzeil van de Chateau de eerste scheuren begon te vertonen. Bij een eerste paniekgolf schoten enkele toeschouwers meteen richting uitgang terwijl er op het eerste gezicht weinig gevaar zou zijn. Na een hels klinkende scheur aan de linkerkant van de tent schoot de hele massa in een paniek richting de twee smalle doorgangen uit de tent. Op enkele seconden tijd werden verscheidene palen uit de grond gerukt en bleef er van de Chateau nog maar weinig over buiten de plankenvloer", schreef De Morgen-recensent Pieter-Jan Symons, die ter plaatse is. Q-music-journaliste Elke Vanhaecke bevestigde: "Er brak plots een hevig onweer los. Het begon ook heel hard te waaien." Dat heeft geleid tot het instorten van verschillende tenten, onder andere de luifel van de Boiler Room.

Bron: HLN
Marching ever onward to tomorrow!
Marga
Lid
Woonplaats: Den Haag
Berichten: 17643
Lid sinds: 25 jul. 2006
19 augustus 2011, 06:56 uur | Bericht #270908
Vijfde dode op Pukkelpop

De storm op het Pukkelpop-terrein heeft minstens vijf levens geëist. Ruim zeventig anderen zijn nog gewond, onder wie acht zwaargewond. Dat bevestigt Hilde Claes, burgemeester van Hasselt. De families van de overledenen zijn op de hoogte gebracht, ook alle gewonden hebben contact kunnen opnemen met hun familie. De lichtgewonden zijn overgebracht naar een sporthal in de buurt, de zwaargewonden werden meteen naar de ziekenhuizen in de buurt gebracht. Er zijn honderden hulpverleners ter plaatse. Het gemeentelijk interventieplan is in werking gesteld. Er is ook een noodnummer ingesteld: 011.23.97.11. Voor festivalgangers die dat willen is er ook psychologische opvang in een zaal tegenover de festivalwei.

Chateau
In de tenten was tijdens het onweer al snel nog nauwelijks plek om te schuilen. Een deel van het publiek raakte in paniek. In de kleinste tent, de Chateau, brak de draagconstructie. Ook de boiler-room zou deels zijn ingezakt. 'De chateau lag plat in een minuut, terwijl Smith Westerns aan het spelen was. Alles stortte in of waaide weg', zegt De Standaard-journalist Peter Vantyghem. 'Alles samen heeft het maar tien minuten geduurd'. Vantyghem raakte zelf ook lichtgewond. De dag begon vrij zonnig, maar rond 18 uur bereikte het onweer dat eerder al in de streek rond Brussel voor overlast zorgde ook het festivalterrein in Kiewit. Op korte tijd stond het terrein blank, met overal 5 tot 10 centimeter water. Er viel ook heel wat hagel, wat ook de laatste aanwezigen richting de tenten dreef. Heel wat aanwezigen zouden het festivalterrein al verlaten hebben. Dat verliep moeilijk, want een metalen geraamte dat boven de ingang stond, was ingezakt.

Vragen
Als familie en aanverwanten nog meer informatie willen kunnen ze terecht op het informatienummer 011/28.09.30. Dit telefoonnummer vervangt alle vorige hulpnummers.



Bron: Nieuwsblad.be
Every cloud has a silver lining
Marga
Lid
Woonplaats: Den Haag
Berichten: 17643
Lid sinds: 25 jul. 2006
19 augustus 2011, 07:13 uur | Bericht #270910












Bron: Nieuwsblad.be | Gewijzigd: 20 juni 2017, 11:42 uur, door Joyce.s
Every cloud has a silver lining
Marga
Lid
Woonplaats: Den Haag
Berichten: 17643
Lid sinds: 25 jul. 2006
19 augustus 2011, 07:18 uur | Bericht #270911












Bron: Nieuwsblad.be | Gewijzigd: 20 juni 2017, 11:42 uur, door Joyce.s
Every cloud has a silver lining
Marga
Lid
Woonplaats: Den Haag
Berichten: 17643
Lid sinds: 25 jul. 2006
19 augustus 2011, 07:20 uur | Bericht #270912
Pukkelpop 2011 stopgezet

Pukkelpop is in diepe rouw. We voelen erg mee met de families en vrienden van de slachtoffers. Woorden schieten te kort. We kunnen ons er dan ook niet mee verzoenen om het festival verder te laten plaatsvinden. Daarom hebben wij besloten om Pukkelpop 2011 voor de rest van het weekend stop te zetten.

Wat hier gebeurd is is uitzonderlijk en zeer onvoorspelbaar geweest. We zijn heel erg ontroerd door alle spontane hulp die onze festivalgangers en wij mochten ontvangen.

Wij roepen alle Pukkelpoppers op om op een serene manier terug naar huis te keren. Er worden extra bussen en treinen ingelegd om iedereen weer thuis te brengen.

Vele onder jullie zitten ongetwijfeld met een hele hoop praktische vragen, we verzoeken jullie om deze te richten aan info@pukkelpop.be.

We vragen aan iedereen om begrip op te brengen voor deze uiterst moeilijke beslissing.

Bron: Blog www.pukkelpop.be | Gewijzigd: 19 augustus 2011, 07:20 uur, door Marga
Every cloud has a silver lining
Marga
Lid
Woonplaats: Den Haag
Berichten: 17643
Lid sinds: 25 jul. 2006
19 augustus 2011, 07:22 uur | Bericht #270913
Ook Nederlander gewond op Pukkelpop

Een van de 70 gewonden van het drama op Pukkelpop in België is een Nederlander. De man is gewond en ligt in een ziekenhuis. Dat heeft het ministerie van Buitenlandse Zaken gezegd. Hoe de Nederlander er precies aan toe is, wil Buitenlandse Zaken niet kwijt om zijn privacy te waarborgen. Bij het ministerie kwamen telefoontjes binnen van verontruste familieleden. Door noodweer op het Belgische festival vielen zeker drie doden (inmiddels is de vijfde dode al bevestigd, red.). Een kwam om op de festivalwei waar tenten instortten. De twee andere slachtoffers vielen op de festivalcamping.

Bron: RTL
Every cloud has a silver lining
Marga
Lid
Woonplaats: Den Haag
Berichten: 17643
Lid sinds: 25 jul. 2006
19 augustus 2011, 07:27 uur | Bericht #270916
'Alert' Lowlands vrijdag gewoon van start



Lowlands gaat vrijdag, ondanks het drama op Pukkelpop, gewoon van start. In hoeverre de 19e editie van het muziek- en cultuurfestival in Biddinghuizen wordt geraakt door de ramp, waarbij door noodweer zeker drie mensen om het leven kwamen, is nog onduidelijk. Beide festivals hebben traditioneel gezien een grote overlap, waardoor veel internationale bands op zowel Lowlands als Pukkelpop optreden. Zo is het optreden van de Amerikaanse band Smith Westerns op vrijdag nog onzeker. De band liet weten dat alle spullen kapot zijn.

In principe zal de Britse band The Wombats Lowlands vrijdag inluiden. Later op de dag doen ook onder anderen De Jeugd van Tegenwoordig, Fleet Foxes, Jungle By Night, dEUS, Arctic Monkeys en Paul Kalkbrenner het terrein aan. De organisatie verwacht komend weekeinde geen noodweer, maar is extra alert door wat er in België is gebeurd. De poorten gaan vrijdagmiddag om 13 uur open. Het festival duurt tot en met zondag. De ongeveer 55.000 toegangskaarten waren in november al binnen 2 uur uitverkocht.

Bron: de Pers | Gewijzigd: 19 augustus 2011, 07:28 uur, door Marga
Every cloud has a silver lining
Debbieke
Lid
Woonplaats: knesselare. oost-vlaanderen belgië
Berichten: 8924
Lid sinds: 7 aug. 2008
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
19 augustus 2011, 08:00 uur | Bericht #270924
Artiesten reageren via Twitter op ramp

Het drama op Pukkelpop maakte heel wat reacties los. Ook op Twitter. Artiesten die de avond zelf moesten spelen reageerden via het sociale netwerk. Lees hier het overzicht.



Frank Turner: "Totally gutted about Pukkelpop, and very sad about loss of life and injury. Not much more to say right now."
Anna Calvi:
"It's so tragic to hear people lost their lives at Pukkelpop, all our thoughts go out to their families."
Mount Kimbie: "Just finished a long drive to hear the news from Pukkelpop. Thoughts are with you."
Deftones: "Our hearts go out to everyone affected at Pukkelpop today."
Ed & Kim: "My second home got hit by the most extreme storm i've ever seen in my life! Unbelievable... My thoughts go out to all the victims & everybody involved. This is really sad..."
The Subs: "Our respect to everyone who got hurt at Pukkelpop."
Litle Dragon: " thinking of the people @ pukkelpop who have been effected by the storm. So tragic. Cant believe it!"
The Bony King of Nowhere: "We zijn diep onder de indruk van de vreselijke gebeurtenissen vandaag op Pukkelpop. Onze gedachten gaan naar de slachtoffers, hun familie en vrienden."
The Sore Losers: " ons oprecht medeleven aan alle slachtoffers en hun dierbaren, verschrikkelijke wending van een zonnige zorgeloze festivaldag"
José James: " just returned from Pukkelpop with my heart full of grief.. my condolences to all the families who lost a loved one tonight. thoughts of you"
SX: "Deeply sadened. R.I.P. All our Love and kindness go out to the families and friends. Godspeed everyone at Pukkelpop"
Tuneyards: "Sorry to all at Pukkelpop who endured the disastrous storm. Tune-Yards will be back and we're sending strength out to those injured!"
Congorock: "I was safe all through the storm, still it was scary and unreal, it took a while to realize what really happened down at that stage"
The Noisettes: "Devastated by todays tragedy #pukkelpop festival, we were so looking forward 2 playing. Our hearts are with u all, keep safe. Love Noisettes"
Morning Parade: "Gutted to announce that due to the events at Pukkelpop we won't be performing tomorrow. Sorry folks, Our thoughts go out to all affected. MP"
Raveonettes: "Pukkelpop festival is not canceling tomorrow as of now. We will be en route tomorrow morning...."
Patrick Wolf: "All my love and best positive energy to pukklepop tonight. xpatrick"
Amatorski: "this has been the worst Pukkelpop nightmare imaginable. we hope you are all safe. our thoughts go out to all the victims"
Fleet Foxes: "Our hearts go out to all who lost their lives or were injured in today's storm at Pukkelpop. This is not how it should be. Oof."
Rise Against: "Our hearts go out to the families and friends of the victims here at #Pukkelpop. A very sad day"
The Shoes: "Une grosse pensée pour tout nos gars a Pukkelpop. Courage. Tenez Bon.! LOVE"
Foo Fighters: "Our hearts go out to everyone affected by the tragic events at Pukkelpop. For information +32 (0) 11 23 97 11"
Modestep: "Pukkelpop was the best show we've ever played, then a storm hits and smashes the place apart! Mental"
Cage The Elephant: "Band and crew are safe & sound. We'll update when we know more. Our thoughts and prayers go out to the families... "
Crystal Fighters: "Our thoughts with everyone at Pukkelpop"
James Blake: "On behalf of myself, Ben and Rob, I'd like to extend our heartfelt sympathy to anyone caught or hurt in the storms..."
The Ting Tings: "Hearing there's injuries? Rumours of fatalities. Still no confirmation to full extend... our thoughts are with all affected."
Fleet Foxes: "We are all safe at Pukkelpop. Crazy storm. This is awful. Hearts go out to all"
The Naked & Famous: "Pukkelpop has been destroyed by the worst storm we have ever been in. Please everyone: help each other"
Bloody Beetroots: "Just got a phone call from my manager about Pukkelpop. I'm truly sorry for what is happening, my heart is there with you guys"
The Wombats: "Hope everyone is ok at pukkelpop, that hurricane was horrendous! Big Love xxx"
Apparat: "A tent at pukkelpop collapsed? Maybe even dead people? Fuck man, that's awful. Are there any good news at all these days? Fuck."
Calvin Harris: "Just heard what happened at Pukkelpop, so horrible, thoughts go out to those affected"
Teddiedrum: "Hope everyone is allright."
Ed Banger Records: "To all our friends and fans on site, crowd, bands and staff, be safe, be safe, be safe. No words"
The Antlers: "So the stage we're supposed to play tomorrow at Pukkelpop collapsed and people were killed. Our hearts go out to everyone there"
Rival Schools: "We wanted to let you know that we are safe. Our thoughts are with everyone at Pukkelpop"
Wolf Gang: "God what awful news. Can't believe what happened, the storm was admittedly the worst any of us have seen, we were in that tent 30mins before"
Within Temptation: "Bad news: due to heavy weather conditions unfortunately one person died today at Pukkelpop. Our thoughts go out to his/her family"
dEUS: "Our thoughts are with everyone at Pukkelpop right now"
Katy B: "Can't believe the storm at Pukkelpop festival. So sad that people have passed away. Love goes to those that are injured too"
Jared Leto: "Serious injuries at the festival. More bad weather possibly heading this way. Please take care and caution"
Eliza Doolittle: "Really hope everyone is ok at Pukkelpop. It's gone very eerie on our bus. We'r all very worried"
Stromae: "Grosse pensée pour les festivaliers et le festival Pukkelpop de Hasselt!"
Fake Blood: "Jesus. Terrible news about Pukkelpop. Tragedy"
Chromeo: "We're alright, thank goodness and thank you for asking. Devastating day, our thoughts to everyone"

Bron: StuBru
Mijn twitter: https://twitter.com/#!/debbietje128
Onweersdagen: 0
Debbieke
Lid
Woonplaats: knesselare. oost-vlaanderen belgië
Berichten: 8924
Lid sinds: 7 aug. 2008
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
19 augustus 2011, 08:02 uur | Bericht #270925
Organisatie: "Pukkelpop in diepe rouw"

Vannacht hebben de organisatoren dan toch beslist om het muziekfestival Pukkelpop stop te zetten. Lees hier het persbericht dat Chokri Mahassine vanmorgen vroeg heeft verspreid. Pukkelpop is in diepe rouw. We voelen erg mee met de families en vrienden van de slachtoffers. Woorden schieten te kort. We kunnen ons er dan ook niet mee verzoenen om het festival verder te laten plaatsvinden. Daarom hebben wij besloten om Pukkelpop 2011 voor de rest van het weekend stop te zetten.

Wat hier gebeurd is is uitzonderlijk en zeer onvoorspelbaar geweest. We zijn heel erg ontroerd door alle spontane hulp die onze festivalgangers en wij mochten ontvangen. Wij roepen alle Pukkelpoppers op om op een serene manier terug naar huis te keren. Er worden extra bussen en treinen ingelegd om iedereen weer thuis te brengen. Vele onder jullie zitten ongetwijfeld met een hele hoop praktische vragen, we verzoeken jullie om deze te richten aan info@pukkelpop.be.

We vragen aan iedereen om begrip op te brengen voor deze uiterst moeilijke beslissing.

Chokri Mahassine (organisator Pukkelpop)

Bron: De Redactie
Mijn twitter: https://twitter.com/#!/debbietje128
Onweersdagen: 0
Terug naar boven
1 2 3 4 5 6 7 8
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.840 topics, welke bij elkaar 448.317 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.573 leden.
Het nieuwste lid is paterbon.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 76 mensen aan het browsen op het forum. 2 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 76, lezen 4 mensen het topic "Winterdiscussie topic 2011/2012 16A".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden